Wednesday, August 27, 2008

Åskådare till Scandinavian Masters på Arlanda

En golfares vedermödor, var det ja....

Jag lär skall ha skymtat i TV-rutan, iklädd träningsoverallsjacka och fransiga shorts, skyddande mig från regnet med ett IKEA-paraply. Ack ja...

Regnet. Transporterat horisontellt av hård vind. Varför är man inte hockeyfan?

Mina erfarenheter av att se europatour golf live, lite osorterat i den ordning jag kommer på det:

  1. Gör det. Det är en himla skillnad mot att sitta framför viasatten. En helt annan närhet till spelet.
  2. Följ en boll, med några som är tillräckligt okända, men spännande för dej. Så ser du bra.
  3. Ta med frukt och vatten.
  4. Räkna med att parkering både kostar skjortan och att det kan vara en bra bit att gå. Lämna högklackat hemma(Jodå, jag såg ett par damer trippa omkring i geggamojjan...).
  5. Håll dig nära spelarna vid utslagen. Så du ser reaktionerna, känner spänningen.
  6. En liten kikare kan vara käck att ha med sig.

No comments: