Friday, July 08, 2005

Käringjakten tre över

Är man uppe med tuppen som jag är, är man inte så bekymrad av startförbud, bollrännor och guvetvad. Men nu är det plötsligt en skock damer parkerade vid första tee. 05.55. Gökottegolf - start 6, tydligen. De vänliga gökottorna lät mig dock smita ut innan tävlingen började, måste varit min charm. Kåbo tillåter att man går ut på både 1, 5 0ch 8, vilket damerna utnyttjade för nån slags shotgun.

Alltnog, trots blickar i nacken fick jag iväg mitt bästa utslag i år på ettan. En enkel wedge och birdien var ett faktum. Sen ramlade det på lite sådär. Järnen var inte riktigt skarpa och det blev lite chipptvåputtar. Spelar man själv, är rak och stark så ramlar det på och damerna var på 7:an då jag kom ikapp de som startat på 5:an. Så man fick ta det luugnt på slutet. Med resultat att jag gick de sista 4 på par. En uunderbar wedge från vänster ruff till 40 cm var höjdaren.

Summa sumarum tre över. Golf ärinte så svårt i alla fall..... när man får spela ofta.

Men drivarna kommer, sakta men säkert. Järnen är inte knivskarpa men inget problem. Lite självsäkerhet till, så. Och puttarna kommer, de också. Körde hela rundan med att titta på boll och smeka iväg den med sweetspot.

No comments: