Friday, July 31, 2015

Två fina morgonrundor och larvmysteriet

Har ni sett de underliga larverna som står upp som pinnar från greenerna? Finns de på era banor (vore kul att höra i så fall). Ska ta med mej kameran i morgon. Men de finns i mängder på Upsalas hemmabana där jag hålls på mornarna. Har funderat på vad det kan vara. De ser lite så där faschinerande småäckliga ut. Men i morse tror jag faktiskt jag fick ett hum om vad det kan vara. På en av de där stack det upp en fjärilsliknande insekt, lite tunnare och skira vingar. Antagligen kläcks de från sina larver så där. Men kan nån botaniskt kunnig meddela mig art?

Två bra rundor sen jag snodde svingen av min låghcp-polare som jag spelade med i tisdags. Mitt pro har pratat om lägen på baksvingen, men det är lätt för en idrottstyp som honom att styra klubba och händer med handlederna. Jag låter istället klubban gå dit, och tar svingen därifrån. Det andra i spelet funkar bra också, 6 över igår, 7 över idag, stort steg framåt. Spelat på samma boll tre dagar nu. Säger nåt.

Gräsklippsmannen blir allt vänligare, småpratade idag. Han parkerade precis bakom mej då jag skulle göra inspelet mot 4:e som är över vatten. Men jag höll nerverna i styr, gjorde en bra greenträff och gräsklippsmannen muttrade uppskattande. Igår tappade jag förresten min vivofit på banan, och gräsklippsmannens kompis, tatueringsmannen hittade den och körde den till mej, tvärs över banan. Sånt värmer, och jag måste hittat rätt ton. Att stå och se stressad ut då de klipper har man inte mycket för i långa loppet.

Skall göra en androidapp förresten, med fokus på hemmabana. Avstånden kan man. Men man vill ha lite schysst uppföljning på rundor man spelat tidigare.  Eller vet ni någon som gjort en sån golfapp redan?

No comments: