Sunday, March 30, 2014

Årets första runda, ny klubb - Upsala GK, Håmö

Tog bilen och körde milen bort till Håmö, Upsala GK, min nya hemmaklubb. Visst har jag spelat några rundor där, men det kändes lite vilset att komma dit som ny medlem. Killen i Receptionen tog dock hand om mej på ett bra sätt, och nu vet jag var jag hittar det jag behöver.

Man fick plocka bollar själv på rangen och jag slog en hink som var rätt sorglig innan jag kom på ett par grejor, och fick till en riktigt fungerande sving.

Stora banan är inte öppen än, "mellanbanan" var väldigt välbesökt,. så jag knallade iväg till lilla pay&play niohålaren. Inte tokig alls. Hål från 100-300 meter, rätt rolig layout faktiskt och slog den riktigt bra. Till och med en riktigt skaplig drive!

Folket verkar vänskapligt, de jag stötte på. Lite längre att köra än vad jag trott, annars bra.

No comments: