Thursday, February 12, 2015

Jag gör om mig själv - lektion!

Tog mig bort till Söderby Golfklubbs inomhusstudio, tog en lektion med Fredrik Almskoug, som verkar vara en riktigt bra tränare.  Några andra gubbar stod där och slog, på på simulatorerna som visade vinklar och vrår i svingen, och Fredrik hade en PC som han kunde filma mig i och dra linjer och koordinater...

Alltså... jag slog nåt grymt outside in, helt fantastisk massa grader. Så han började säg saker som jag gjort fel, en del hade jag hört tidigare, kanske jag kan få in det i skallen nu

  • Greppet - mycket starkare med höger. Känns tokkonstigt
  • Längre ifrån bollen och bollen längre tillbaka i stancen. Hör det förr, känns lika konstigt nu
  • Det nya - Mer koll på takeoff, handleder stilla
  • Så skall man hamna på rätt plan, han gav en massa tvådimensionella kommentarer, men det jag fattar och som är svårt är "Mongogrepp" på toppen, vänster handled INTE vikt.
  • Sen ordningsföljd från toppen, men det är ett senare problem.
Så nu är det ut i snön och provsvinga! Man ser svingspåret bra. Kanske jag hyr lite halltid också.

Men tre lektioner inför säsongen skall jag investera i!

No comments: