Sunday, February 01, 2015

Senare årens crazy saker på golfbanan...

Vad har man gjort för crazy saker, nu på senare år? Min första golfkarriär på 80-talet inramades av totalt vansinniga grejer jag kan berätta om ifall nån undrar, kan ha skrivit om det tidigare, men drar det gärna igen. Men nu på senare år:

- Kåbo GK. Fått in en fluga i örat, petat till lite vax, så att den varit kvar och flaxat och låtit som ett ånglok, men ändå spelat klart sista fyra.

- Upsala GK. Glömt hur en trehjulig golfvagn funkar då jag hyrde(bär alltid annars bag). Det är bäst att låsa handbromsen. Glömde det och bagen åkte ned i vattnet. Kostade mig en putter, en järnnia, en järnsjua, 150 spänn i kontanter, 2 trasiga mobiler och förödmjukelsen av att spela klart de sista 13 hålen plaskvåt från midjan och ned.

- St. Andrews : Glömt bort att göra rent klubborna inför rundan på Old Course, kommit med riktigt leriga klubbor till första tee, så pass att jag blev utskälld av caddien. Hur jag fick iväg första driven övergår mitt förstånd.

No comments: