Thursday, June 30, 2005

Före dagislämning

Uppe med tuppen, slog ut 05.45. Lite blåsigt men fint väder annars, kanske 12 grader. Kul att gå ut samtidigt som banskötarna startar jobbet, har fått bra kontakt med deras guru. Bra kille. Kåbo har aldrig varit bättre.

Ja, svingen håller i sig. Sätt upp och slå igenom det du satt upp i baksvingen. När jag blir feg märker jag att jag skär vänster - inte vrider upp och slår igenom? Peter Hedbloms farsa märkte ju det på knodden när han gick med Tiger, det är nog ungefär samma sak.

Så järnen - ingen fara på taket egentligen. Drivern, lite samma sak misstänker jag, slår och vrider inte igenom med rätt självförtroende. Överlag spelet på banan rätt ok, låg oftast i greenkant eller precis på. Har man 14 så är det ok.

Puttningen - lite bättre. Kollade de där videotipsen på golf.se. Tror framför allt jag skall ta till mig det där "utan dröjsmål". Jäklar vad man kan stå och tänka mycket dumt över en putt....

18 poäng, på handicap. Ingen succe men helt ok. Hemma och drog upp ungarna ur säng vid kvart över sju.

No comments: