Monday, April 27, 2015

Årets första rundor, inte tokigt

Borde få ändan ur och ta en lektion till, men den jag tog i februari, med lite kompletterand svingtips har faktistkt gett lite resultat. För att vara 28 april har jag spelat mycket golf i år.  Först ett par svängar på lilla banan på Upsala, innan jag åkte ner till Öland. Spelade först med kompisen på Halltorp, gick sen en 18-hålare på Saxnäs, där funkade svingen inte alls....

Men sen har jag gjort några fina rundor på mellanbanan, den bana jag är medlem på i år. Huvudnumret var förstås min första eagle på andra hålet nu i helgen. En perfekt slagen j6 som gick i. J6 är bästa klubban just nu, lite lustigt. Det är de korta järnen som är svårast, och jag kommer fortfarande outside-in.

Rent svingmässigt har jag svårt med att förstå var jag skall ta vägen efter den korrekta takeawayen till midjehöjd.  Man vill ju landa "på planet" i toppen, men den här raka vänsterarmen känns obekväm. Och det är svårt att få till rätt start  på nedsvingen.  Lätt tryck i fötterna, samtidigt som man känner takeawayen i armarna. vänsterhanden får inte stanna, flippa och man måste rotera igenom efter impact.
Drivern är hygglig, Långa järnen halvträffade, korta järnen träffar jag rätt bra men de blir väldigt höga och korta.
Börjar hitta känslan i närspelet, handlar om att sätta tillräcklig fart på pitchklubban och rotera igenom. bra längdkänsla i puttarna.

No comments: